DIY – LEAVES DISHES

IMG_7403

Deze do it yoursef is zo simpel maar zo leuk! Al een tijdje was ik opzoek naar een leuk schaaltje/bakje om sieraden of sleutels in op te bergen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik vaak uit op een zeep schaaltje, wat nou niet echt mijn bedoeling was haha. Op pinterest kwam ik soortgelijke ‘leaves dishes’ tegen… helaas waren ze nergens te vinden zoals ik ze wilde 😦
Op youtube kwam ik een video tegen van SAAR (https://www.youtube.com/user/MyCostlyLife) in deze video liet zij zien hoe je je eigen schaaltjes kon maken. perfect dus!
Hieronder vertel ik jullie hoe ik samen met mijn zusje deze ‘leaves dishes’ heb gemaakt!

img_7325.jpg

Voor deze DIY kocht ik alle materialen bij de ACTION.
Ik koos als basis voor modellering klei. Voor de bladeren koos ik voor een groene kleur en voor de buitenkant goud. Verder heb je oude kranten, vershoudfolie, kwasten en een witte basis verf nodig. Ook heb ik een ander schaaltje gebruikt voor de vorm.

IMG_7328

Heel simpel dus. Eerst bedek je het schaaltje met folie, zodat de klei hier niet aan blijft plakken. Vervolgens rol je de klei uit tot een grote lap die je daarna over het andere schaaltje legt. Let op! zorg ervoor dat er geen bobbeltjes meer aan de buiten kant zitten. met water kun je ervoor zorgen dan eventuele scheurtjes verdwijnen.

img_7367.jpg

Nadat de schaaltjes één hele week hebben gedroogd heb ik de onderkant goud gespoten.
Hierna kun je de binnenkant van de schaaltjes wit verven. Zorg ervoor dat je de grijze klei kleur niet meer ziet.

img_7396.jpg

Voordat ik de blaadjes erop heb geverfd, heb ik eerst met potlood licht de vorm van de blaadjes erop getekend. Nu hoef je de getekende blaadjes alleen nog maar met verf in de kleuren! En dan zijn ze al klaar 🙂

IMG_7403

 

Liefs,

Lara en Lotte

 

Geef een reactie

